هالوکور ( دال بتنی پیش تنیده )

یکشنبه دوم اردیبهشت ۹۷
(9)
(0)
هالوکور ( دال بتنی پیش تنیده )

دیوارهای پـــــــیش ساخته محوطه با نمایی همگـون با محیط اطـراف و جدولهای بتـنی بـا کیفیت بالا و خط تولید مـکانیـزه است. از دیگر امتیازات خط تولید این شرکت، عدم آسیب رساندن به محیط زیست است که این امــــــــر با ایجاد مکانیزم سیکلی مقدور شده است. بطوریکه پساب و آب بتن حاصل از بچینگ پلانت شرکت در حوضـــچه های مخصوص جمع آوری شده و آب حاصله پس از سه مرحله صافی و ته نشینی به چرخه تولید بتن باز مـــی گردد. ایـن شرکت بـا آغوش بـاز پذیرای بازدید کننـدگان و عـلاقمندان جهت بازدید از خطـوط مـذکـور است

هالوکور ( دال بتنی پیش تنیده )

هالوکور ( دال بتنی پیش تنیده ) صنعتی:

 هالوکور های تولیدی در صنایع بتنی پیش تنیده بتن سازه تهران به صورت مجوف(سوراخدار) و با استفاده از تکنولوژی پیش تنیدگی بتن تولید می‌شوند. استفاده از این تکنولوژی علاوه بر ایجاد مقاومت خمشی بسیار زیاد موجب کاهش وزن هالوکور به علت عدم استفاده از میلگرد می‌گردد، که این امر موجب کاهش قیمت این نوع هالوکور نسبت به دیگر انواع هالوکور می‌شود.

ایجاد سوراخ در هالوکور به علت کاهش بار مرده بتن جهت افزایش مقاومت سازه هالوکور و سهولت در حمل و نقل است. از این سوراخ ها به عنوان محل عبور تاسیسات می‌توان استفاده کرد. این صنایع افتخار دارد برای استفاده از هالوکور ( دال ) در مصارف مختلف ساختمانی و ترافیکی امکان طراحی و تولید انواع هالوکور ( دال پیش تنیده ) صنعتی با ابعاد و مقاومت های مختلف را دارد.

یک نمونه آزمایش بارگذاری از هالوکور تولیدی این صنایع در محوطه کارخانه انجام شده و همانگونه که در شکل مشاهده می‌کنید علارقم بارگذاری ۲۰ تن بر روی یک نمونه هالوکور ۴ متری تولیدی این صنایع، هیچگونه قوس و یا ترک خوردگی مشاهده نشده که این نشان از مقاومت و کیفیت بالا، هالوکور های تولیدی این صنایع است.

دال بتنی پیش تنیده یک عضو سازه ای در ساختمان ها است. دال‌ پیش تنیده افقی بتنی مسلح، معمولا دارای ضخامتی بین ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر می‌باشند و عموما در سقف طبقات استفاده می‌شوند. از هالوکور های نازک‌تر نیز به عنوان سنگ‌فرش استفاده می‌کنند. در ساختمان‌های مسکونی و صنعتی، هنگام ساختن طبقه هم‌کف، از پی و یاخاک زیر ساختمان، به عنوان تکیه‌گاه برای دال‌های بتنی پیش تنیده ضخیم استفاده می‌شود.

در ساختمان‌های بلندمرتبه و آسمان‌خراش‌ها نیز با قرار دادن دال بتنی پیش تنیده کم‌ضخامت در بین قاب‌های فولادی، سقف هر یک از طبقات را درست می‌نمایند. در نقشه‌های فنی، برای نشان دادن هالوکور های بتنی مسلح، به اختصار از «r.c.slab» یا «.r.c» استفاده می‌ کنند. در این جا دو موضوع مهم و اساسی دربارهٔ حرارت و گرما وجود دارد. نخستین مورد مربوط به عایق‌کاری کف است.

در ساختمان‌های قدیمی، دال بتنی پیش تنیده مستقیما بر روی زمین قرار می‌گرفت که موجب از دست رفتن حرارت اتاق می‌شد. اما در ساختمان‌های امروزی، هالوکور های بتنی معمولا بر روی لایه‌ای از عایق، (یونولیت) قرار می‌دهند. گاهی در داخل دال پیش تنیده از لوله‌های گرمایش از کف نیز استفاده می‌شود. با این حال هنوز هالوکور های عایق نشده، برای ساختن ساختمان‌های دورافتاده‌ای که نیازی به گرمایش یا سرمایش ندارند، استفاده می‌شوند.

در این موارد دال بتنی پیش تنیده را به طور مستقیم بر روی لایه سنگی قرار می‌دهند که این لایه، دمای هالوکور را در طول سال حفظ نموده، گرمایش و سرمایش ساختمان را تامین می‌نماید. مورد دوم، جرم حرارتی بالای آن است که در دیوارها، کف‌ها و جاهایی که بتن در داخل پوشش حرارتی قرار می‌گیرد، کاربرد دارد.

ایرادی که وجود دارد در مواقعی که اتاق به صورت متناوب گرم می‌شود؛ در نتیجهٔ تاخیر در گرمایش ساختمان، گرم شدن بتن نیز زمان می‌برد. البته در مناطقی با نوسانات دمایی بالا در طول روز، این یک مزیت به شمار می‌آید. در این حالت، دال پیش تنیده به عنوان یک تعدیل‌کننده حرارت عمل می‌نماید و دمای ساختمان را در روز کاهش و در شب افزایش می‌دهد.

طراحی برای افزایش نسبت مقاومت به وزن هالوکور ها، تعدادی روش طراحی وجود دارد. در همهٔ این طرح‌ها، سطح بالایی دال پیش تنیده به صورت مسطح و صاف بوده و سطح پایینی نیز به حالت‌های زیر ساخته می‌شوند:

موج‌دار که برای ساختن آن معمولا بتن را در یک سینی فولادی موج‌دار می‌ریزند. در این نوع از دال بتنی پیش تنیده، مقاومت و خمش در مقابل وزن خود دال پیش تنیده مقدار مناسبی دارد. هالوکور موج‌دار را در جهت کوتاه و از سمتی به سمت دیگر استفاده می‌ نمایند.

 

هالوکور دندانه‌ای (یک‌طرفه) که مقاومت قابل توجهی در یک جهت دارد.

هالوکور کلوچه‌ای (دوطرفه) که در هر دو جهت، دارای مقاومت بالایی هستند.

طراحی آرماتورها در دال‌ پیش تنیده یک‌طرفه، لنگر مقاوم تقویتی، تنها درجهت کوتاه لازم است. زیرا لنگر در محور کوتاه آن چنان دارای مقدار کمی است که می‌توان از آن صرف نظر کرد. در صورتی که نسبت طول جهت بلند دال پیش تنیده به جهت کوتاه‌تر، بیشتر از ۲ باشد، می‌توان هالوکور را به صورت یک طرفه در نظر گرفت. اما در دال‌های دو طرفه، در هر دو جهت، به لنگر مقاوم تقویتی نیاز است.

اگر نسبت طول جهت بلند به کوتاه، کوچک‌تر از ۲ باشد، آن‌گاه باید لنگر هر دو جهت را در طراحی بررسی نمود. عملیات ساخت سنگدال بتنی می‌تواند به صورت پیش‌ساخته و یا اجراشده در محل پروژه باشد. دال‌ بتنی پیش‌ تنیده در کارخانه تولید شده و به محل انتقال می‌یابند تا در بین تیرهای فولادی یا بتنی نصب شوند.

این نوع از دال‌ ها ممکن است به صورت پیش‌تنیده صنعتی (در کارخانه)، پس‌تنیده (در محل کارگاه)، یا تنیده‌نشده باشد. الزامیست که تکیه‌گاه دال بتنی پیش تنیده در سازه، از نظر ابعاد به صورت دقیق ساخته شود، تا دال پیش ساخته به شکل مناسب در محل خود قرار گیرد. در محل پروژه، دال بتنی پیش تنیده با استفاده از قالب‌هایی که خمیر بتن را به داخل آن می‌ریزند، اجرا می‌شود.

در حالتی که دال پیش تنیده به صورت مسلح اجرا می‌شود، آرماتورهای تقویتی را قبل از بتن‌ریزی در داخل قالب قرار می‌دهند. برای نگه داشتن میل‌گردها در داخل قالب، از وسایل پلاستیک استفاده می‌ کنند تا بتن، به صورت کامل آرماتورهای تقویتی را پوشش دهد. ممکن است در هنگام اجرای دال پیش تنیده کف، از دیوارهای کناری خود ساختمان، به عنوان قالب برای بتن‌ریزی استفاده گردد؛ ولی در دال سقف، از قالب‌هایی مانند سینی که توسط داربست‌های موقتی نگه‌داشته شده‌اند استفاده می‌شود که بعد از سفت‌شدن بتن، این داربست‌ها را برمی دارند.

قالب‌ها، عموما از صفحات و قطعات چوبی، پلاستیکی و یا فولادی ساخته می‌شوند. در پروژهای ساختمانی تجاری، معمولا برای بالا بردن کیفیت کار، از قالب‌ها پلاستیکی و فولادی استفاده می‌ کنند. در حالی که در ساخت‌وسازهایی با بودجهٔ کم استفاده از قطعات چوبی، بسیار رایج است. در برخی از موارد احتیاجی به استفاده از قالب نیست. بطور مثال در دال‌های کف که توسط آجر یا دیوارهای پی احاطه شده‌اند، دیوارها به عنوان کناره‌های سینی قالب عمل می‌ نمایند.




گالری تصاویر محصول
 دیوار هالوکور اسلب سوله
 سقف های هالوکور اسلب
 تولید سقف و دیوار های هالوکور اسلب
 توضیحات دیوار و هالوکور اسلب
تصاویر
بیشتر
آمار سایت
افراد آنلاین
بازدید کل
965593
بازدید ماه
91
بازدید روز
6
شرکت ایستا پی گستر تولید کننده انواع نیوجرسی بتنی شهری و بین شهری و دیوار پیش ساخته بتنی و باکس بتنی و سنگدال های ترافیکی و غیر ترافیکی و قطعات بتنی
دفتر تهران
تهران، خیابان دماوند، خیابان شهید کیایی، نبش کوچه فیضی تلفن تماس :02177839766
شماره تماس مدیر فروش : 09128956167
کارخانه شماره 1: تهران کیلومتر 6 اتوبان تهران ساوه
کارخانه شماره 2: قزوین ابیک
شماره تماس مدیر کارخانه : 09124553450
telegramfacebookinstagramwhatsuprubika
تمامی حقوق این سایت متلق به شرکت نیوجرسی بتنی ایستا پی گستر است.